Dr. Látó Anita elmondta:
A rendelkezés alapján a karácsonyi támogatás az idős személyek részére kizárólag kérelemre biztosított, egyszeri pénzbeli támogatás. Lényeges változás tehát, hogy a támogatás kérelemre, egy erre rendszeresített formanyomtatványon igényelhető! Az erről szóló közbeszédre is reagálva fontosnak tartom kiemelni, hogy a támogatási kérelem minden évben május 15 - augusztus 31 -ig nyújtható be a Polgármesteri Hivatalhoz. Személyesen a Polgármesteri Hivatal Lakossági Ügyfélszolgálatán (Kalocsa, Szent István király út 35., főbejárat melletti utcai bejárat), illetve elektronikusan, vagy postai úton.
Az aljegyző a részletekről szólva kifejtette:
Támogatásra az jogosult, aki a következő, együttes feltételeknek megfelel: 65. életévét tárgyév első napján betöltötte, saját jogú nyugellátásban, hozzátartozói nyugellátásban, rokkantsági ellátásban vagy időskorúak járadékában részesül, melynek összege a Központi Statisztikai Hivatal ( KSH) által közzétett tárgyév március 31-i állapot szerinti átlag nyugdíj összegének 100 %-át nem éri el. Ez 2025-ben 243.054 Ft/fő/hó, és kalocsai lakóhellyel rendelkezik.
Fontos tudnivaló, hogy a KSH által március 31-én meghatározott öregségi átlagnyugdíj 25 %-át el nem érő nyugellátás esetén az eseti juttatás maximális összege jár a támogatásban részesülőnek. Ez 2025-ben 20. 000 Ft.
Az öregségi átlagnyugdíj 25 %-át elérő, de 100 %-át meg nem haladó nyugellátás esetén az eseti jutatás összegét egy képlet alapján, forintra kerekítve határozza meg a hivatal. Ez esetben a juttatás összege legalább 5000 és legfeljebb 20.000 forint személyenként. Arra kérjük az érintetteket, hogy csak azok terjesszenek elő támogatási kérelmet, akiknek a 2025. évi havi nyugdíja, rokkantsági ellátása, járadéka havonta a 243.054 Ft-t nem haladja meg!
Dr. Látó Anita kérdésünkre elmondta:
A kérelemhez csatolandó a Magyar Államkincstár Nyugdíjbiztosítási Igazgatósága által kiállított igazolás a nyugdíj összegéről (zöld papír), vagy a Kormányhivatal által kiállított igazolás vagy határozat. A postai nyugdíjszelvény nem alkalmas az ellátás összegének igazolására!
Elektronikus vagy postai úton benyújtott kérelem esetén szükség van a lakcímkártya fénymásolatára. Arra kérjük az ügyfeleket, hogy ügyfélszolgálaton leadott kérelem esetén hozzák magukkal személyazonosító igazolványukat és lakcímkártyájukat. Az érintettek a kérelmet ügyfélfogadási időben, hétfőn ésszerdán 8:00-12:00 - 13:00-16:00 – ig, pénteken: 8:00-12:00 –ig nyújthatják be. Munkatársainkat a 78/601-300 telefonszámon kereshetik.